Selama 24 tahun, akak tak pernah pelok ayah seerat camni

Selama 24 tahun….akak xpenah pelok ayah seerat cmni…dlu mase kecik je selalo pelok…tp tu pon akak da tak ingt…akak cube happy kn diri…ingt xkn ade babak air mata mase hari persandingan akak…tp mse ayah sambut menantu…akak tgk dari jauh…ayah keseorangan..nampak sgt raut wajah ayah yg sedih…akak kuatkn hati…senyum sbb tetamu ramai…smpai je dpan ayah…akak salam ayah…ayah da start nangis…lg2 bile ayah ckp ayah dah serahkan amanah ayah pd suami…berjurai air mata ni kluar…akak tarik ayah…akak pelok ayah..mse ni akak dah xpkir psal mekap…pasal tetamu…akak cume nk pelok ayah je mase ni…tetamu…sedara mara…semua nangis same…smpi ke pelamin akak nangis…org ramai suh sabar..suh tarik nafas…sampai kt pelamin….bru akak lega..sbb ayah da xde kt depan mata akak…ayah sebuk layan tetamu biarpon akak tw hati ayah tgh sedih…ayah…biarpon mak dah xde…akak akan jage ayah baik2…akak nk jd org yg pertama yg ade gn ayah saat ayah memerlukan akak…sme mcm mak…akak ade gn mak saat2 terakhir mak pergi tinggalkan kita semua…semoga ayah kuat utk anak2 ayah…kami adik beradik xkn biarkn ayah keseorgn…ayah dan mak permata hati kami…takde yg mampo menggantikan…akak syg ayah..

(nak taip pon sampai nangis dibuat nye…hurmmm)

dipetik dr fb I’am Hidayah

Kongsi pendapat anda